ویژگی محتوای خوب

برای داشتن یک محتوای مفید ابتدا باید به خوبی مخاطبانمون رو شناسایی کنیم، یعنی با توجه به موضوعی که داریم مخاطب مدنظر رو شناسایی و از کلمات و جمله های متناسب با اون کاربران بکار ببرید.

اما باید توجه داشت که شما با دو نوع مخاطب سر و کار دارید: مخاطب اصلی و فرعی

بعنوان مثال شما خبری در مورد درمورد سهام عدالت منتشر می کنید، مخاطب اصلی شما سهامدارانی هستند که سهام عدالت دارند و مخاطب فرعی افرادی هستند که به خاطر موضوعی دیگر به پیام شما برخورد کرده اند و این مطلب برای انها جذابیت داشته است، اما مخاطب اصلی 90 درصد پیگیر خواهد بود و به سایت شما وارد می شود.

حال سوال اساسی را باید شما ار خود بپرسید که چه محتوایی را برای این افراد اصلی خود با توجه به موضوع مد نظر بیابید و این نوع مخاطبان چه نوع اطلاعاتی را نیاز دارند و…

حال به چند نکته مهم توجه نمایید:

1- ساختار محتوا: نحوه نگارش محتوا برای جذب مخاطب نیز جز اصول تهیه محتوا می باشد، بهتر است برای درج یک محتوا بطور معمول ابتدا موضوع و تاریخ قرار گیرد و سپس اطلاعات تکمیلی قرار گیرد و در سطر های بعدی مطالب با اهمیت کمتر قرار گیرند، این نوع محتوا نویسی را ساختار هرمی استاندارد می گویند.

2- ساختار ساده: ساده نویسی و جمله بندی آسان از جمله قوانین محتوا نویسی با کیفیت میباشد و همچنین استفاده از کلمات ساده و قابل هضم برای کاربر می تواند به بهتر شدن محتوای شما کمک کند.

3- عدم کپی پیست و املای صحیح: داشتن املای صحیح خصوصا برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است و گاهی بسیاری از مخاطبین ممکن است ان را به حساب بیسواد بودن نویسنده بگذارند و همین مسئله سبب می شود در بازدید های بعدی مخاطب تمایلی برای ورود به سایت شما نداشته باشد.

با توجه به رقابت زیاد در رتبه بندی موتور های جستجو کپی پیست کردن و تغییر جزئی مطالب دیگران در سایت خود سبب می شود، اکثر مخاطبین با مطالب تکراری برخورد کنند و این موضوع باعث می شود مخاطب براحتی از سایت شما عبور کند زیرا در نتایح اولیه موتور جستجو مطلب مشابه دیده شده و کاربر تمایلی به ادامه روند جستجو در سایت هایی با متن مشابه را نخواهد داشت. بهترین راه حل چکیده برداری از جمع آوری اطلاعات مختلف و نوشتار تخصصی می باشد.

4- استفاده از ایده های خلاقانه و بهتر: همیشه سعی کنید محتوایی که آماده می کنید نسبت به محتوای مشابه ساده تر و با خلاقیت بهتر و همچنین ایده های جدیدتر باشد .

5- استفاده از پیشنهاد گوگل: سعی کنید از جملات و یا کلمات کلیدی پیشنهادی گوگل در محتوای خود و ابربرچسب های محتوا استفاده کنید، زیرا این نتایج شامل بیشترین امار جستجو شده کاربران می باشند و نرخ ورود به سایت شما را افزایش خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *