سئو حرفه ای و تکنیکال سئو

سئو حرفه ای و تکنیکال سئو

اگه از مطالب تکراری بهینه سازی وب خسته شدی حتما این مطلب رو بخونید.

تکنیکال مونشن چیست؟

منشن برندینگ یا منشن کردن برند در سایت های شبکه های اجتماعی که بر اساس میزان تعریف و بالا بردن برند در کمپین های تبلیغاتی می باشد که براساس رضایت کاربران میزان مراجعه به سایت افزایش می یابد.

انتخاب کلمات کلیدی؟

 تولید محتوا برای وب‌سایت یا وبلاگ، بدون شناسایی کلمات کلیدی بهینه کاری بیهوده است. بدون هدف‌گذاری تأثیر فعالیت‌های شما بسیار پایین می‌شود و شناسایی کلمات هدف را باید حتی قبل از تولید محتوا انجام دهید. برای انتخاب بهترین کلمات باید سه سؤال ضروری را از خود بپرسید:

  1. کاربران چه کلماتی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  2. این کلمات چقدر برای شما درآمدزایی خواهد کرد؟
  3. در هر کلمه چقدر رقابت وجود دارد؟

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟

 Keyword Planner توسط گوگل و به‌عنوان یکی از ابزارهای جانبی Google Adwords طراحی و معرفی‌شده که هدف اصلی این ابزار کمک به افرادیه که قصد دارند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند. شما می‌تونید کلمات کلیدی مورد نظرتون را در اون وارد کنید و میزان جستجو، سطح رقابت و هزینه مورد نیاز رو برای تبلیغات دریافت کنید.
بعد از استفاده گسترده متخصصین سئو. از این ابزار، گوگل نیز متوجه شد و شرایط استفاده از اون رو دشوار کرد. در حال حاضر تنها زمانی به اطلاعات دقیق جستجو دسترسی دارید که یک کمپین تبلیغاتی فعال در گوگل ادوردز داشته باشید.

ولی یکی از راههای خوب پیشنهاد گوگل هست!

خیلی باید پیشنهادهای گوگل رو جدی بگیریم:

یکی از روش‌های یافتن کلمات بهینه، جستجوی عبارت خودمون تو گوگل هست. وقتی‌ شروع به جستجو می‌کنیم، گوگل پیشنهادات مرتبط با عبارت جستجو شده توسط ما رو نمایش می‌ده. این پیشنهادها بر اساس جستجوهای انجام‌ شده هست که بیشتر کاربرها تو گوگل سرچ می کنن. به‌عبارتی‌دیگه پیشنهادهای گوگل هنگام جستجو، پرطرفدارترین عبارات و کلمات جستجو شده در گوگل هستن و باید اون‌ها را جدی بگیریم.

میزان درامد زایی کلمات؟!

این نکته یادتون باشه که تنها کلماتی برای ما دارای ارزش هستن که بتونیم اون‌ها را به پول تبدیل کنیم و از اون‌ها درآمدزایی کنیم، مثلا کاربری که دنبال کلات مرتبط با موبایل هست کمتر احتمال داره بیاد تو سایتی که داره تعمیر موبایل اموزش میده مگه اینکه دنبال اموزش تعمیر موبایل بگرده، منظور هدف هست و میزان جستجو یک کلمه از 70 تا 100 درصد.

تاثیر کلمات طولانی در جستجو

وقتی عبارت بالا رو تو گوگل سرچ کردم اون پایین اخر صفحه گوگل یک پیشنهاد بهم داد، در وقعا بهم گفت این کلمه رو جست جو کنم بهتره ( کلمات کلیدی طولانی ) ضمن این که پیشنهاد گوگل رو همیشه مد نظر قرار بدید تاثیر کلمات کلیدی طولانی رو برسی می کنیم:

الان باید بدونیم که فرهنگ جستجو تو 75 درصد مردم چجوریه، یعنی الان اکثریت کلمات کلیدی بین 3 تا 6 کلمه رو جستجو می کنند که یکی از دلایلش هم پیشنهاد گوگل هست که تقریبا بین 3 تا 6 کلمه ای و برخی مواقع طولانی تر هست.عموما کلمات طولانی تر شما رو به اصل موضوعی که تو اینترنت دنبالش می گردین نزدیک تر می کنه، این مطلب رو باید در نظر داشته باشیم که در دنیای سئو معمولا رقابت بر سر کلمات کلیدی طولانی هنوز هم کمتر هست و استفاده از این کلمات رتبه شما رو به صفحات اول گوگل بالاتر می بره.

رقابت در کلمات کلیدی و نمونه کلمات کلیدی

برای اینکه بدانیم چه میزان رقابت بر سر کلمات کلیدی وجود داره باید راههای زیادی رو امتحان کنیم که الان به برخی از اونها اشاره می کنم:

کلماتی که جستجو میشه چقدر به‌عنوان صفحه شباهت داره؟
سایت هایی که در صفحه اول میبینیدتخصصی هستن یا عمومی؟
رتبه الکسا؟ و جایگاه کلی این سایت ها چجوریه؟
طراحی داخلی و گرافیکی سایت چطور؟
فعالیت کاربران و ارسال دیدگاه یا اشتراک‌گذاری های اونها رو هم بررسی کنید!

یادتون نره مباحث دیگه سئو رو تو سایت ما دنبال کنید، سئو خودش یه دنیایی از علم هست که همیشه بروز میشه، مباحثی مثل بک لینک که باید مقالاتی جداگانه براش نوشته بشه و تو این بحث نمی گنجه هر چند گوگل اعلام کرده بک لینک تاثیر چندانی برای جستجوگرش نداره ولی هنوز افراد سئو کار خیلی زیاد از اون استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *